Van’a bağlı Edremit ilçesinde yapımı tamamlanan ve acil aramaların tek numarada cevaplandığı 112 Acil Çağrı Merkezi aktif hizmet sunmaya başladı. Merkezin ilk çağrısın da Vali ve Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Mehmet Emin Bilmez cevapladı.
Tam donanımlı, 3 katlı 112 Çağrı Merkezinde bünyesinde 155 Polis, 156 Jandarma, 110 İtfaiye, 112 Ambulans, 177 Orman Yangın, 122 AFAD acil yardım numaraları tek çağrı numarası altında birleşti.
Türkiye’nin 50’nci ‘112 Acil Çağrı Merkezi olarak hizmete başlayan merkez, kurumlar arasındaki sevk ve koordinasyonu artırıp, ekiplerin olay yerine daha hızlı müdahalesini amaçlamaktadır.
Hizmete giren 112 Acil Çağrı Merkezi’nde, ilk çağrıyı alan Vali Mehmet Emin Bilmez, Başkale ilçesinde çıkan yangın ile Gevaş ilçesinde izolasyonda olan 2 vatandaşın taleplerini ilgili ekiplere yönlendirip ‘geçmiş olsun’ dileklerini iletti.
Vali Bilmez, daha önce birçok farklı numarayı arayan vatandaşın artık acil işleri için sadece 112’yi aramalarının yeterli olacağına dikkat çekerek, “112 çağrı merkezimiz bütün numaraların tek numarada birleştiği bir merkez. Türkiye’de faaliyete geçen 50’nci çağrı merkezimiz. Bugün itibariyle de ilimizde çağrı almaya başladık. Artık bundan sonra vatandaşlarımız bütün çağrılarını tek bir numaradan yapacaklar. Burada ön karşılayıcılarımız var. Bunlar gelen çağrıyı ilgili kuruma, ilgili yetkiliye aktaracak. Onlar da gerekli müdahalenin yapılması için gereğini yapacaklar” dedi.
Günlük 7 bin çağrının alındığını vurgulayan Vali Bilmez, “Merkez devreye girdikten sonra asılsız ihbarlarda ciddi azalmalar yaşandı. Sebebi, bütün kayıtlar muhafaza ediliyor. Ayrıca arama yapan kişinin bulunduğu yerin konumu da otomatik olarak sisteme düşüyor. Görüşmeler ve arayan numara kaydediliyor. Burada 90 personel 24 saat esasına göre vardiyalı çalışıyor” ifadelerini kullandı.
112 Acil Çağrı Merkezinin açılışında Vali Mehmet Emin Bilmez’e Tuşba Belediye Başkanı Salih Akman, İl Jandarma Komutanı Tuğgeneral Yüksel Yiğit, İl Emniyet Müdürü Ali Karabağ da eşlik etti.